

Content
Drugostopenjski magistrski pedagoški dvopredmetni študijski program Rusistika usposablja visoko kvalificirane profesorice oz. profesorje ruščine, ki so sposobni kompetentno pisno in ustno komunicirati v ruskem jeziku ter vzpostavljati komunikacijo med pripadniki različnih kultur in jezikov, obenem pa so sposobni prenašati pridobljeno znanje naprej, in sicer tako s področja jezikoslovja in literature, kot tudi s področja kulture in širšega družbenega življenja.
Magistri profesorji ruščine oz. magistrice profesorice ruščine se bodo lahko zaposlovali kot učitelji ruskega jezika na različnih ravneh (osnovne, srednje in visoke šole) in v različnih izobraževalnih okoljih v slovenskem prostoru (jezikovne šole, podjetja, zavodi …). Diplomanti bodo poleg poučevanja usposobljeni tudi za načrtovanje in izvajanje najzahtevnejših aktivnosti v različnih šolskih in obšolskih dejavnostih ter bodo hkrati zaposljivi tudi kot strokovnjaki za poučevanje ruščine tako v državnih kot tudi v privatnih ustanovah, ki se ukvarjajo z jezikovnim izobraževanjem (Ministrstvo za šolstvo, Državni izpitni center …).
Diplomantke in diplomanti drugostopenjskih pedagoških dvopredmetnih študijskih programov si pridobijo znanja in usposobljenosti iz dveh predmetov in temeljnih pedagoških vedenj. Dvopredmetnost omogoča sposobnost intra- in interdisciplinarnega prenosa pri uporabi znanj, metodologije, razumevanja znanstvenih in pedagoških metod, pristopov ter procesov. Kombinacija humanističnih znanj s pedagoškimi omogoča diplomantom in diplomantkam razvijanje socialno-etične refleksije, strokovne kritičnosti in odgovornosti pri delu z ljudmi in informacijami, pri sodelovanju v skupnosti ter zavezanost profesionalni etiki. Pedagoški dvopredmetni študijski programi širijo nabor zaposlitvenih možnosti, saj diplomanti in diplomantke obvladajo dve strokovni področji.
Več informacij, vključno s temeljnimi cilji študija in splošnimi kompetencami si oglejte na naslednji strani v želenem predstavitvenem zborniku.
P – predavanja; S – seminar; V – vaje; D – druge oblike organiziranega študijskega dela (praktično usposabljanje, hospitacije, nastopi, terensko delo ipd.); KT – kreditne točke po evropskem prenosnem kreditnem sistemu (European Credit Transfer System) – 1 kreditna točka pomeni 25 do 30 ur obremenitve študenta oz. študentke.
1. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Osnove beloruščine in ukrajinščine | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
Ruska književnost - obdobje avantgard in sovjetske književnosti 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Zvrstnost ruskega jezika za učitelje 1 | 0 | 0 | 90 | 0 | 5 | zimski |
Zvrstnost ruskega jezika za učitelje 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 6 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 1 | 2 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 2 | 4 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 3 | 6 | |||||
Kombinacija z dvopredmetnim pedagoškim študijskim programom 2. stopnje Pedagogika ali Andragogika | ||||||
Andragogika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Didaktika | 30 | 0 | 30 | 0 | 5 | zimski |
Osnove beloruščine in ukrajinščine | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
Pedagogika | 30 | 10 | 5 | 0 | 3 | zimski |
Psihologija za učitelje | 45 | 30 | 15 | 0 | 7 | celoletni |
Ruska književnost - obdobje avantgard in sovjetske književnosti 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Zvrstnost ruskega jezika za učitelje 1 | 0 | 0 | 90 | 0 | 5 | zimski |
Zvrstnost ruskega jezika za učitelje 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 6 | letni |
Zunanji izbirni predmeti | 12 |
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Opazovalna praksa pri andragogiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri didaktiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri pedagogiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri psihologiji | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 2 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Humanistika in družboslovje | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Raziskovanje učnega procesa | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Slovenščina za učitelje | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 3 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Andragogika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Pedagogika - teorija vzgoje in andragogika | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
Psihologija za učitelje | 45 | 30 | 15 | 0 | 7 | celoletni |
2. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Didaktika ruščine 1 | 0 | 0 | 60 | 0 | 3 | zimski |
Didaktika ruščine 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 3 | zimski |
Didaktika ruščine 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 3 | letni |
Izbrana poglavja iz ruskega jezikoslovja | 30 | 30 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Magistrski seminar in magistrsko delo (književnost) | 0 | 30 | 0 | 30 | 9 | letni |
Ruska književnost - obdobje postmoderne in sodobne kulturne situacije | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
Stara ruska literatura | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
Strokovni izbirni predmeti 1 | 3 | |||||
Kombinacija z dvopredmetnim pedagoškim študijskim programom 2. stopnje Pedagogika ali Andragogika | ||||||
Didaktika ruščine 1 | 0 | 0 | 60 | 0 | 3 | zimski |
Didaktika ruščine 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 3 | zimski |
Didaktika ruščine 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 3 | letni |
Izbrana poglavja iz ruskega jezikoslovja | 30 | 30 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Magistrski seminar in magistrsko delo (književnost) | 0 | 30 | 0 | 30 | 9 | letni |
Prevajanje strokovnih besedil v ruščino 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 3 | zimski |
Ruska književnost - obdobje postmoderne in sodobne kulturne situacije | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
Stara ruska literatura | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Prevajanje strokovnih besedil v ruščino 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 3 | zimski |