Vsebine
Diplomanti in diplomantke študijske smeri Slovakistika - dvopredmetna smer pridobijo znanja in medkulturne jezikovne zmožnosti, ki po mednarodnih standardih ustrezajo profilu magistra/ice slovakistike. Dvopredmetna smer omogoča nadgradnjo prvostopenjskega programa Slovakistika kot temeljno izhodišče pridobljenih zmožnosti in usposablja za kompleksne, zahtevne, vodilne in ustvarjalne naloge in potrebe na jezikovnem, besedilnem, kulturnem in medkulturnem področju.
Na programu diplomanti slovakistike pridobijo široko in temeljno humanistično izobrazbo tako na teoretični kot uporabni ravni, poglobljeno znanje na področju slovaške zgodovine, književnosti ter kulture. Diplomantke in diplomanti so pripravljeni za samostojno znanstveno-raziskovalno (nepedagoška smer) oz. pedagoško delo na domačih in tujih izobraževalnih ustanovah ter za delovanje na področjih, kjer je zahtevana pedagoška usposobljenost oz. znanje s področja jezikovnega izobraževanja (pedagoška smer).
Diplomanti in diplomantke študijske smeri Slovakistika - dvopredmetna pedagoška smer pridobijo poglobljeno znanje, usposobljenosti ali zmožnosti, ki ustrezajo splošnim oz. predmetnospecifičnim kompetencam magistra/-ice prof. slovakistike pripravljenega/-e za učiteljski (profesorski) poklic. S pedagoško smerjo si diplomanti slovakistike pridobijo široko in temeljno humanistično izobrazbo tako na teoretični kot uporabni ravni, poglobljeno znanje na področju slovaške zgodovine, književnosti, kulture ter predvsem specifična filološka znanja s področja glotto didaktike oz. poučevanja slovaščine. Sposobni so delovati v pedagoškem okolju in sami oblikovati spodbudno učno okolje: prilagajati snov potrebam učencev, izbirati primerno raven pouka in učna gradiva. Znajo smiselno uporabljati pedagoške pristope in znanja ter poznajo specifiko procesov usvajanja tujega jezika. Pedagoška usmeritev jim omogoča učinkovito posredovanje znanja v okviru izobraževalnih ustanov vseh tipov. Program usposablja za zahtevne ustvarjalne naloge in potrebe tudi na splošnem humanističnem področju in v širšem medkulturnem prostoru, kjer je treba razumeti naravo kulturnih pojavov in njihovo povezanost z družbo ter povezovati slovakistična znanja z drugimi področji.
Več informacij, vključno s temeljnimi cilji študija in splošnimi kompetencami, lahko dobite na naslednji strani v želenem predstavitvenem zborniku.
P = predavanja; S = seminar; V = vaje; D = druge oblike organiziranega študijskega dela (praktično usposabljanje, hospitacije, nastopi, terensko delo ipd.); KT = kreditne točke po evropskem prenosnem kreditnem sistemu (European Credit Transfer System) – 1 kreditna točka pomeni 25 do 30 ur obremenitve študenta oz. študentke.
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Arealni vidiki slovanskih jezikov | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Literatura in medijI | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Specialna področja prevajanja: Prevajalske tehnologije | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Strokovni izbirni predmeti 2 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Interpretacija literarnih besedil: slovaška proza 20. stoletja | 15 | 0 | 30 | 0 | 4 | zimski |
Izbrana poglavja iz češkega, poljskega in slovaškega jezikoslovja | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Literarni diskurzi 20. stoletja v zahodnoslovanskih književnostih | 30 | 0 | 15 | 0 | 3 | letni |
Razvoj slovaškega jezika in dialektologija | 15 | 0 | 30 | 0 | 4 | zimski |
Strokovni izbirni predmeti 3 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Opazovalna praksa pri andragogiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri didaktiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri pedagogiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri psihologiji | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 4 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Poučevanje in učenje slovnice (tuji jeziki) | 10 | 10 | 10 | 0 | 3 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 5 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Humanistika in družboslovje | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Raziskovanje učnega procesa | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Slovenščina za učitelje | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
2. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Slovakistika - dvopredmetna smer | ||||||
Zunanji izbirni predmeti | 3 | |||||
Slovakistika - dvopredmetna smer v kombinaciji z dvopredmetnim študijskim programom Polonistika | ||||||
Češka in slovaška starejša književnost | 15 | 0 | 15 | 0 | 4 | zimski |
Magistrski seminar in magistrsko delo | 0 | 30 | 0 | 0 | 15 | letni |
Medjezikovno posredovanje in kultura 3: slovaški jezik | 0 | 0 | 60 | 0 | 4 | zimski |
Stilistika slovaškega jezika | 15 | 0 | 30 | 0 | 4 | zimski |
Slovakistika - dvopredmetna pedagoška smer | ||||||
Češka in slovaška starejša književnost | 15 | 0 | 15 | 0 | 4 | zimski |
Didaktika slovaščine 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
Didaktika slovaščine 2 - praksa | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
Magistrski seminar in magistrsko delo | 0 | 30 | 0 | 0 | 9 | letni |
Medjezikovno posredovanje in kultura 3: slovaški jezik | 0 | 0 | 60 | 0 | 4 | zimski |
Stilistika slovaškega jezika | 15 | 0 | 30 | 0 | 4 | zimski |